نحوه شکایت از فروشگاه اینترنتی:

در اینجا باید نکته بسیار مهمی را برای مشتریان محترم متذکر شویم ، برای خرید از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی و انواع شبکه های مجازی با هر مزمون و خدمات و کالایی ، ابتدا قوانین و مقررات آن را حتما مطالعه و بررسی کنید.

چگونه می توان از یک فروشگاه اینترنتی شکایت کرد؟

3 روش برای شکایت مشتریان محترم وجود دارد که بسته به مشکل پیش آمده باید به مراجع ذیل صلاح مراجعه کنند.

  1. شکایت از طریق سامانه نماد الکترونیکی
  2. شکایت از طریق مرجع قضایی
  3. شکایت از طریق پلیس فتا

شکایت از فروشگاه اینترنتی طریق سامانه نماد الکترونیکی

یک فروشگاه اینترنتی موظف است که نماد الکترونیکی برای فعالیت خود داشته باشد. اگر فروشگاه اینترنتی که از آن کالا یا خدماتی را دریافت نموده اید ، نماد الکترونیکی داشته باشد ، فقط کافیست برای شکایت خود به سایت https://enamad.ir مراجعه کرده و در قسمت سمت راست بر روی شکایت از کسب و کار کلیک کنید.

شکایت از طریق مرجع قضایی

در این روش شخص شاکی با در دست داشتن مدارک کافی از جمله رسید پرداخت وجه ، کد پیگیری و.... به دادسرای جرائم رایانه ای محل سکونت خود مراجعه کرد و شکواییه ای در خصوص کلاهبرداری اینترنتی تنظیم می کند.

شکایت از طریق پلیس فتا

راه دیگر شکایت از طریق پلیس فتا می باشد که شخص با مراجعه به آدرس اینترنتی https://csirc.cyberpolice.ir و انتخاب زیر دسته مورد نظر از جمله شکایت از بازی های رایانه ای، محتوای نا مناسب، تخلف شبکه اجتماعی و... می تواند گزارش تخلف خود را ثبت نماید.